Dag 3 en 4 kiel - nasvagen - Docksta - Reisverslag uit Docksta, Zweden van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 kiel - nasvagen - Docksta - Reisverslag uit Docksta, Zweden van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 kiel - nasvagen - Docksta

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

15 Juli 2016 | Zweden, Docksta

Kiel - nasvagen

455 km, teveel flitspalen en beetje vliegen.

We hebben goed kunnen ontbijten op de boot en konden nog even snel op het dek zien hoe de boot onder een brug vaarde. Na dat spektakel snel terug naar de kamer om de spullen te halen. Al snel bleek dat we buitengesloten waren omdat het pasje van de deur blijkbaar niet bij je telefoon mag komen(wisten wij veel). Gelukkig konden we de laatste spullen nog net inladen voordat de auto's voor ons van de boot reden.

De reis verliep vandaag snel en de omgeving deed ons denken aan onze eerdere rondreis in Amerika. Heel wijds en een hoop Amerikaanse klassieke auto's. Het deed ons ook denken aan Nederland met al de flitspalen al zijn ze hier wel een beetje doorgeschoten. Na 20 palen (letterlijk halverwege de reis) zijn we maar gestopt met tellen. Rond 1630 op de camping aangekomen welke sinds 3 maanden wordt gerund door Nederlanders welke zelf ook wat leuke tips hadden voor een rondreis door Amerika (raakte aan de praat en van het een kwam het ander).

Het huisje had ongeveer de zelfde omvang als onze kamer op het schip maar gelukkig was het mooi weer en konden we buiten eten. Vandaag voor het eerst met de drone gevlogen langs het meer waar we ons hutje hadden. Beelden waren erg mooi en ben bang dat ik extra Back-up schijfje moeten kopen aangezien het straks alleen nog maar mooier gaat worden (begreep ik van de reisleider).
Nasvagen - Docksta

350 km, chemische hamburgers langs de snelweg en huisje op de hei.

De eigenaar van de camping was erg geïnteresseerd in de beelden van de drone en wilde het op zijn website zetten. Hij was zo enthousiast dat hij gelijk mijn vuilniszak mee naar de vuilcontainer nam.

Na een paar uur regen brak de zon eindelijk door en besloten om op een (van de vele) rustplaatsen het kooktoestel aan te sluiten en hamburgers te bakken. Dit waren helaas chemische hamburgers van de Unox welke tot 2080 houdbaar zijn maar als je je ogen dichtdoet lijkt het net op Eem hamburger bij de Mcdonald. Terwijl Dale en Jamie in de speeltuin bezig waren had ik de burgers in de pan gedaan (welke ik trouwens nu niet meer schoon krijg) en Dee was de tafel aan het opmaken. Andere families waren inmiddels ook bezig met het middageten en het viel ons op dat al die kinderen wat minder energie hadden wat ze kwijt moesten na een ritje in de auto. Misschien geven we ze toch teveel snoepjes onderweg....

De rest van de reis verliep lekker snel en terwijl Dee aan het rijden was hing ik half uit het raam met de gopro op de selfie stick om de omgeving vast te leggen ( had de zuignap op het raam een keer niet gebruikt).

Het huisje was erg netjes, lekker ruim en had een grote tuin waar Dale en Jamie de rest van hun energie kwijt konden. Helaas ook hier geen internet om de berichtjes op internet te zetten. Hopen dat het morgen lukt.

• 15 Juli 2016 - 21:22

Wendy:

Ejee vakantiegangers!!...leuk verslag hoor,maken we het ook een beetje mee!...veel plezier!

• 15 Juli 2016 - 21:26

Wim Smit:

Zo dat is een hele rit geweest zo te lezen , Dan zie je ook wat en de jongens die zijn bezig met het oplet spel ? Met de drone mooie filmpjes zeker veel plezier en veilig rijden

• 15 Juli 2016 - 22:18

Tiny:

Lees het verslag van jullie, toch wel avontuurlijk, fijn dat je de mooie dingen ziet