Dag 8 Rovaniemi - Karasjok - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 8 Rovaniemi - Karasjok - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 8 Rovaniemi - Karasjok

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

19 Juli 2016 | Noorwegen, Karasjok

480 km, rovahulpendepup naar karaslok

Ik kan nog steeds maar slecht wennen aan de plaatsnamen en zie alleen dat de Navi vandaag de langste reis berekend had van de vakantie. We moeten helaas afscheid nemen van de villa waarin we 2 dagen verbleven en ik word erop gewezen dat we vannacht een wat primitiever onderkomen zullen hebben.

Na een paar uurtjes rijden een korte sanitaire stop. Dale snel een nieuwe luier en Dee moest ook even snel van het sanitair gebruikt maken. Helaas was er geen sanitair in het toilet en zat er alleen een gat in de vloer. Dee rende het toilet uit door het gras om vervolgens te concluderen dat ze door de sh%#^*t gelopen was. We hoopte beide dat het van de koetjes was welke er rondliepen.

In de middag waren we gestopt bij een lokaal eettentje waarvan de eigenaar zelf zalm rookte en die op een pannenkoek verkocht. Dat was een aparte maar erg lekkere combinatie (en een beter alternatief dan de hamburgers welke we in eerste instantie op het menu stonden).

De natuur om ons heen werd steeds ruiger en het werd steeds rustiger op de weg. Ik besloot voor het eerst de drone achter de auto aan te laten vliegen wat niet helemaal volgens plan ging. Na rakelings langs een paar boomtoppen gegaan te zijn besloten alles maar weer in te pakken en de volgende weer gewoon zelf te vliegen ipv de autopiloot te gebruiken.

De grensovergang kwam daarna redelijk snel in zicht en Dee besloot door het rode licht te rijden waarna ik nog net in de spiegel een hevig zwaaiende douane beambte zag die ons sommeerde te stoppen (tenminste ik interpreteerde het zo). Na netjes geparkeerd te hebben vroeg deze persoon of we nog alcohol of tabak bij ons hadden en liep vervolgens zonder het antwoord af te wachten naar de achterklep van de auto. Gelukkig konden we na een korte inspectie weer verder.

Het huisje was vergelijkbaar met het huisje in Zweden en had bedden en een koelkast. Het was verder prima en we hadden er ons op ingesteld.

• 19 Juli 2016 - 23:28

W.m.Smit:

Zo dus stoppen bij een grens over gang is er niet Meer bij ? En de drone Alleen als je loopt nu lekker uit Rusten en genieten met de jongens gr, van ons