Dag 9 Karasjok - Skarvag - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 9 Karasjok - Skarvag - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 9 Karasjok - Skarvag

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

21 Juli 2016 | Noorwegen, Skarsvåg


320 km, achterlijke rendieren en aankomst noordkaap

Vannacht niet echt geweldig geslapen wat mede werd veroorzaakt door een ijskast uit de tijd van napoleon welke om de zoveel tijd aansloeg. Na een paar bakken koffie kon ik er weer tegenaan terwijl Dee al de bijna de auto had ingeladen. Prima timing dus...

Vandaag maar 3 uurtjes rijden naar de noordkaap en hadden dus alle tijd om af en toe ook ff te stoppen. Dat was ook wel fijn aangezien de natuur steeds mooier werd en ik overal wel een mooi stukje film kon schieten. Bij aankomst in het dorp waren alle batterijen dan ook leeg en realiseer ik mij dat ik te weinig geheugenkaartjes heb gekocht (128 GB zou toch genoeg moeten zijn dacht ik). We hebben vandaag rendieren langs de weg gezien en deze vroegen geen geld voor een foto. Sterker nog ze renden lekker een stukje mee voor de auto....

Na te hebben ingecheckt hebben Dale in de rugzak gestopt (was ervoor gemaakt) om een wandeling te maken naar een soort boog van steen langs de kust. Het was een relatief korte wandeling maar met de wind die waaide was het toch een hele onderneming. Mensen die hier een tentje hadden opgezet hadden moeite deze aan de grond te houden. Blij dat we een huisje hebben ( ook al is die maar een fractie groter dan mijn tuinhuisje) en had het geen wc of douche. Dee ging op zoek naar de plek waar ze 20 jaar geleden op de foto ging om daar vervolgens (jawel) weer op de foto te gaan. Ik was daarna aan de beurt.... Na een meer dan normaal aantal foto's te hebben gemaakt besloten we terug te gaan. Jamie liep voorop en gaf het tempo aan. Hij had nog wat energie over en wilde na de wandeling nog wel ff een stukje hardlopen. Dat zou ik ook wel willen als ik nog energie over had. We besloten maar een bak koffie te gaan zetten en het eten te maken.

  • 21 Juli 2016 - 07:49

    W.m.Smit:

    Leuk dat jullie er al zijn en dat Desiree kan laten zien wat zij toen ook gezien heeft maar voor de Drone was het te veel wind ? Want Dan kan je het natuurlijk ook goed zien ,maar dit is al een hele belevenis gr. Van ons en kus Jamie en Dale

  • 21 Juli 2016 - 09:13

    Oma:

    Wat fijn dat jullie zo genieten van de natuur, voor de jongens een hele belevenis, ik geniet ook mee op deze manier, de foto, zullen dan ook mooi zijn ga verder jullie met genieten. Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skarsvåg

De Noordkaap 2016

Rondreis door Zweden, Finland en Noorwegen

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2016

Arjang - kiel

05 Augustus 2016

Lillehammer - Arjang

04 Augustus 2016

Slettmoen - Lillehammer

03 Augustus 2016

Atnfoss - slettmoen

02 Augustus 2016

oppdall - Atnfoss
Fam

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 19709

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

De Noordkaap 2016

03 Mei 2013 - 24 Mei 2013

Usa the deep south 2013

02 Maart 2012 - 23 Maart 2012

The Great west 2012

Landen bezocht: