Svolvear - A - Reisverslag uit Moskenes, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Svolvear - A - Reisverslag uit Moskenes, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Svolvear - A

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

28 Juli 2016 | Noorwegen, Moskenes

Vandaag een korte route op het programma met helaas wat regen aan het begin van onze reis. Op de route naar ons nieuwe huisje (in het plaatsje A) hebben we besloten een klein vissersdorpje Nusfjord te bezoeken.

Het dorp zelf blijkt een attractie op zichzelf en de inwoners hebben besloten dat toeristen een toegangsbewijs moeten kopen om het dorpje in te mogen en hebben een tolpoortje gebouwd. Je mag voor 5 euro per persoon dan kijken naar de meeuwen op de rotsen, een aantal huisjes bezoeken met oude spullen ( ze geven er geen uitleg bij), een 12 minuten durende film kijken en gebruik maken van het toilet.

Een van de attracties voor ons waren de meeuwen welke niet op de rotsen zaten maar op de huizen en Schuren welke strak langs de pier lagen. Het was volgens mij de missie van de meeuwen aldaar om de toeristen eens een poepie te laten ruiken. Je moet daar dus niet te lang blijven rondhangen. Ik vond het erg spannend als ik omhoog keek naar de achterwerken van die meeuwen maar anderen om mij heen stonden daar op hun gemak een foto te maken. Wat een trill seekers....

Een stukje verderop waren de restanten uitgehangen van een niet al te recente visvangst en kon niet helemaal plaatsen waarom al die vissenkoppen aan een touwtje hingen aan de reling van de pier. Het zal wel weer een of andere (geurige) traditie zijn. We besloten na een lekkere visburger onze weg weer te vervolgen richting het veerbootje welke we morgen moeten nemen. Dit lag op enkele minuten van onze eindbestemming af en wilde toch even kijken hoe druk het was. Helaas hebben mensen ook nu de boot niet kunnen nemen omdat die vol zat. Morgen dan maar extra vroeg uit bed om in ieder geval te zorgen dat we van het eiland af kunnen komen. Het is gelukkig de laatste veerboot op onze reis.

• 28 Juli 2016 - 08:00

W.m.Smit:

Zulk soort dorpjes zijn ook Daar uniek ? Maar je ziet wel heel veel en de jongens ook natuurlijk, gr, van ons kus voor Jamie en Dale

• 29 Juli 2016 - 23:41

Jan En Nel:

Hoi hoi Dennis en Desire

We hebben jullie reis helemaal gevolgd wat leuk maar wel spannend

Waar je steeds terecht komt maar wel een belevenis

Zo te lezen gaat het met Jami En Dale ook goed

Wij gaan nu ook bijna opstappen wij vinden het ook spannend

Groetjes enl liefs van t Nel en O Jan

Tags: A i lofoten