Dag 2 salzbergen - kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 2 salzbergen - kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 2 salzbergen - kiel

Door: Dennis Smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

13 Juli 2016 | Duitsland, Kiel

Salzbergen - kiel

300 km - K3, imka marina, grote boot en een boze Dale

Dale was vannacht helaas een beetje lekgestoken door een mug maar hebben toch nog redelijk kunnen slapen. Na het ontbijt de spullen in de auto geladen wat wederom een hele puzzel bleek te zijn. Enige voordeel met gisteren was dat we zeker waren dat het past.

De Navi stuurde ons gelijk maar eens een bouwput in waardoor we net als de vorige dag weer aardig aan het stoeien waren om de snelweg op te komen. Eenmaal de snelweg opgedraaid viel het op dat er lekker weinig verkeer was. Het loont de ,moeite om op niet reguliere dagen op reis te gaan. Onderweg was het genieten van de vele liedjes welke we op het geheugenkaartje gezet zijn voor ons vertrek. Helaas in mijn voorkeur voor muziek niet erg breed gedragen en moest ik (zonder enige vorm van onderhandelen) genoegen nemen met K3. Handjes draaien, handjes draaien pffff....

Even later mocht er eindelijk wat anders op en besloten de summer hits compilatie te gaan draaien (samengesteld door Billy welke zo blijkt al snel een heel foute muzieksmaak heeft). Na wham en ABBA (beetje fout) kwam plots imka marina voorbij welke Spanje helemaal te gek vond. Ach ja ieder zijn ding. Andere knallers van Gerard Joling, piet veerman en roni tober maakte de compilatie compleet.

Rond 1500 uur waren we bij de boot aangekomen. we waren wel wat hoog voor een normale auto volgens de persoon van de stena line en dat werkte niet in ons voordeel aangezien we apart gezet werden in een speciale rij die 1 uurtje extra mocht wachten.

Onze kamer was zoals verwacht wel een beetje knus dus een goede reden om de boot te verkennen en op tijd bij het buffet aan te schuiven. We hadden om 6 uur gereserveerd mede vanwege de kinderen. De vriendelijke meneer van de stena line vertelde dat er een nieuw schema was en wij om 645 aan de beurt waren. Dale was het niet eens met de gang van zaken en liet dat (helaas voor ons) de hele boot even weten. Ik was even vergeten dat er in mijn kleine engeltje ook een klein duiveltje zat met een volwassen set stembanden. We hebben ons na verwoede pogingen maar geëxcuseerd uit de rij om vervolgens Dale buiten af te laten koelen. Nadat Dale zijn kalmte weer had gevonden en we konden gaan eten zat ik nog een uurtje vol verbazing na te trillen terwijl ik mijn visje zat weg te werken.

Jamie en ik besloten nog even de bar in te gaan terwijl Dee besloot dale op bed te leggen. In de bar was het een groot feest met ballonnen en stickers en allemaal house liedjes voor kinderen (nu ff geen K3). Jamie vond het een geslaagde avond en besloten terug te gaan naar dee en Dale.

• 13 Juli 2016 - 23:50

Wim Smit:

Zo dat weet je dan ook ( Hoogte auto) we hebben het er nog over gehad maar je ziet ze hebben overal oplossingen voor verder nu lekker uit rusten en genieten

• 14 Juli 2016 - 08:54

Rick :

18:00 uur eten, is voor Dale 18:00 uur eten! Ik geef hem groot gelijk

• 15 Juli 2016 - 11:44

Oma:

Het begint wel spannend voorjullie er zitten ook leuke kanten aan ,genieten maar.