Dag 5 Docksta - Pitea - Reisverslag uit Piteå, Zweden van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 5 Docksta - Pitea - Reisverslag uit Piteå, Zweden van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 5 Docksta - Pitea

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

17 Juli 2016 | Zweden, Piteå

350 km, Zweedse center parcs en Jamie op circuit

Voordat we in de auto stapte nog even snel,met de drone de omgeving op camera gezet en de Zweedse mevrouw welke het huisje (wat trouwens het kippenhok werd genoemd) verhuurde gedag gezegd. De Zweedse haarmode is trouwens wel ff wennen. Mannen en ook vrouwen (zoals de eigenaar van het kippenhok) hebben de zijkanten opgeschoren terwijl de rest lang is. Een soort van Haagse mat welke min of meer op het voorhoofd begint.

Begin van de middag al op bestemming aangekomen. Deze keer een soort van center parcs waar we een hotelkamer hadden geboekt. Er was een attractieparkje voor kinderen met springkussens, draaimolens en (uiteraard) quadrijden. Jamie was gelijk verkocht en had de helm al in zijn handen voordat ik de kaartjes had gekocht. Na een uitgebreide rijles (waar zit het gas en waar zit de rem) en mentale ondersteuning (benadrukken dat die niet in paniek moest raken) van de tiener welke bij de attractie stond kon Jamie van start. Na een rustige paar eerste rondjes ging het geleidelijk aan steeds harder. Ik probeerde de tiener een beetje af te leiden zodat Jamie een paar extra rondjes mocht rijden door hem te ondervragen wat die wilde worden als die groot is.

Vervolgens nog even snel een opblaasstormbaan ingegaan en daarna lekker uit eten gegaan (hamburger en frietjes).

Wederom trouwens lastig om een WiFi signaal te krijgen terwijl we bij het boeken er toch steeds op gewezen worden dat we kunnen internetten. Misschien betekent dat in het Zweeds toch iets anders....

• 17 Juli 2016 - 09:08

W.m.Smit:

Zo deze rit is dan snel gegaan en het weer is goed dus wat wil je nog Meer ? Vermaken Jamie en Dale zich nog Onder het rijden ( Jamie Moet de opdrachten Vinden ?) dus druk genoeg veel plezier en kus van ons

• 17 Juli 2016 - 10:22

Petra:

Klinkt goed allemaal!! Behalve dat gebrek aan WiFi en die chemische hamburgers van het berichtje van gisteren ;). Heel veel plezier daar en een kus voor jullie twee kleine mannen. NB stoer zeg van Jamie, op een quad!

• 17 Juli 2016 - 18:15

Oma Den Heijer:

Jullie genieten van de reis en ik geniet van jullie verhalen, heel veel groetjes van Oma