Skarvag - Nordkapp - Gesvear - Skarsvag - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Skarvag - Nordkapp - Gesvear - Skarsvag - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Skarvag - Nordkapp - Gesvear - Skarsvag

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

22 Juli 2016 | Noorwegen, Skarsvåg

13 km, lichtshow op de noordkaap, brandalarm, Jamie rent achter rendieren aan.

We besloten vandaag vroeg naar de noordkaap te gaan om de drukte voor te zijn. De meeste mensen willen de zonsondergang zien maar dat is pas rond 2 uur snachts en dat redden de kinderen niet (ik waarschijnlijk ook niet). Om 900 aangekomen bij het loket om een pas te kopen om dit fenomeen te aanschouwen (inclusief toegang tot de bioscoop en het museum).

Het was zoals verwacht lekker rustig en we hadden helder weer wat volgens de meneer van de tickets niet vanzelfsprekend was (een stukje van zijn commerciële praatje wat ik dan wel weer geloof). De foto's waren snel gemaakt. Om ons allemaal op de foto te krijgen hebben we de gopro op de selfiestick gebruikt worden welke ik op een strategisch punt op een nabij gelegen vuilnisbak kon plaatsen.

Vervolgens gingen we het museum in. Dit was volgens Dee niet meer gewijzigd tov 20 jaar terug. Ik geloofde haar bij het zien van de poppen op de papier machee landschappen. Aan het einde van de gang was een lichtshow met allemaal natuurgeluiden. Ik besloot er eens goed voor te gaan zitten en het in mij op te nemen. Het was allemaal redelijk abstract met Natuurgeluiden en lichtflitsen. Alle nuchterheid opzij dacht ik en ik laat het op mij af komen toen ineens achter mij de schoonmaakster de stofzuiger aanzette en de zaal begon schoon te maken. Het was een aparte ervaring....

We besloten verder af te dalen in de krochten van het noordkaap bezoekerscentrum om de film over de noordkaap te zien. Onderweg kwamen we een Thais museum tegen welke (ik rond het naar boven af) ongeveer 4 bij 4 meter aan grond oppervlak kende. De film was mooi en hebben daarna nog een bak koffie gedronken en in het huisje pannenkoeken gebakken. Hierdoor trokken we wat bekijks omdat het brandalarm voor de 2e keer afging en ik deze eerst van het plafond moest trekken om de batterij eruit te halen.

Aan het begin van de middag besloten we naar een klein vissersdorpje te gaan waar Dee vroeger ook was geweest. Ze hadden daar stokvis uitgehangen wat hier een (geurige) traditie is. Het weer was inmiddels van windstil en droog naar onbewolkt en zonnig gegaan. Na rondgelopen te hebben in het vissersplaatsje besloten we weer richting het huisje te gaan om vanuit daar nog een stuk te gaan lopen in de omgeving (heb ik al gezegd dat de natuur hier echt mooi is). Jamie kon niet meer wachten om uit de auto te gaan toen hij een kudde rendieren zag en sprong uit de auto om de dieren te filmen. De rendieren schrokken een beetje en zetten het op het rennen. Dit hielt Jamie niet tegen en hij besloot de achtervolging in te zetten. Nadat Jamie toch wel erg ver van ons verwijdert was van de auto besloot ik er maar achteraan te rennen ( heb ik ook mijn beweging weer gehad). Later op de dag hebben we met z'n allen nog een kleine 2 uur gelopen en was Jamie naar het water toe geklommen (ja je leest het goed) en had een paar zee egel huisjes gevonden welke mee naar huis genomen moeten worden.

  • 22 Juli 2016 - 08:50

    W.m.Smit:

    Zo dat is voor jou(Dennis) ook een hele ervaring al die indrukken en voor Desiree herkenning , luek dat jullie ook weer rendieren tegen komen en er word veel gelopen en gefilmd veel plezier gr, en kus van ons

  • 22 Juli 2016 - 20:39

    Wendy:

    Jullie maken heel wat mee zo met die jongens,en den,met al dat trainen ging het lopen achter Jamie je zeker goed af?!...groetjes van ons

  • 22 Juli 2016 - 23:22

    Hetty:

    Geweldig dit verslag. In gedachten reis ik een beetje mee. Wij vonden de reis door Noorwegen en de route naar de Noord Kaap ook geweldig. Veel tunnels maar de natuur en de rendieren maken dat goed. (Ik houd niet van tunnels) Soms lijkt het een maanlandschap. Geniet nog ik blijf jullie volgen ben benieuwd waar jullie nog komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skarsvåg

De Noordkaap 2016

Rondreis door Zweden, Finland en Noorwegen

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2016

Arjang - kiel

05 Augustus 2016

Lillehammer - Arjang

04 Augustus 2016

Slettmoen - Lillehammer

03 Augustus 2016

Atnfoss - slettmoen

02 Augustus 2016

oppdall - Atnfoss
Fam

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 19691

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

De Noordkaap 2016

03 Mei 2013 - 24 Mei 2013

Usa the deep south 2013

02 Maart 2012 - 23 Maart 2012

The Great west 2012

Landen bezocht: