oppdall - Atnfoss - Reisverslag uit Slettmoen, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu oppdall - Atnfoss - Reisverslag uit Slettmoen, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

oppdall - Atnfoss

Blijf op de hoogte en volg Fam

02 Augustus 2016 | Noorwegen, Slettmoen

We hebben in nammskogan besloten om via een andere route af te dalen in Noorwegen aangezien het initiële plan een omweg betekende van bijna 6 uur. Het reizen is erg leuk maar na dik 2 weken merken we dat het ook wel fijn is om iets meer tijd buiten de auto door te brengen.

De nieuwe bestemming was slechts op 1 uur afstand en we kwamen dus vroeg aan waardoor ik de ruitenwisser kon maken en Dale een keer zijn middagslaapje in zijn eigen bed kon doorbrengen.

De elastiekjes welke ik afgerekend heb bij een Nederlander (ze zitten ook overal) achter de kassa werkte helaas niet en besloot dat kreng maar volledig te duck tapen. Na een korte test lijkt dit redelijk te houden en we zien wel weer wanneer het kapot gaat. Bij het terugbrengen van het gereedschap wat ik voor mijn mcguyver actie heb geleend kreeg ik van de vriendelijke eigenaresse een halve aardbei taart mee voor bij de koffie. Dat was een welkome verrassing.

Had ook nog even tijd om met de drone te vliegen alvorens ik met de pannenkoeken begon en heeft mooie plaatjes opgeleverd in een steeds bosrijker wordende omgeving. Bij het bakken moesten wel alle ramen van het huisje op de benedenverdieping weer open omdat ze zelfs in een appartement geen goede afzuiger hebben en het brandalarm pontificaal naast het fornuis hangt.

Naast dat het verder een erg fijn huisje is was de dimmer van de binnenverlichting wel behoorlijk van slag. Deze ging op willekeurige momenten de lichtsterkte aanpassen waardoor je soms stond te koken in het donker.

• 02 Augustus 2016 - 21:38

Oma:

Jullie zijn alweer over de helft van de vacantie, ik hoop dat het weer daar iets beter weer is als hier, geniet nog maar zo samen. Oma