Dag 20 St Augustine - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 20 St Augustine - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 20 St Augustine - Orlando

Door: D smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

23 Mei 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Dag 20 St Augustine - Orlando

Op naar het Kennedy Space center. Net kaartjes met korting kunnen krijgen via internet. Het schijnt dat de angry birds (ja het vervelende spelletje) een stand hebben in het KSC en je korting kan krijgen als je een speciaal ticket koopt.

De rondleiding was per bus en ging richting de lanceerplatforms en de grote assemblage gebouwen. Deze waren erg indrukwekkend en werden ingeleid met leuke details. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er 400.000 gallon water op het platform werd gespoten om het geluid te dempen van de motoren (anders zouden deze door hun eigen lawaai uit elkaar trillen). Helaas kon je niet uitstappen en mocht je het immens grote gebouw niet in.

Wel konden we in de lanceerkamer (welke volledig is opgebouwd uit de originele panelen van de lancering van de appolo missies) en hadden we toegang tot de raket welke is gebruikt voor appolo 8. Alles was origineel inclusief de ruimtepakken en stenen. Jamie vond het allemaal erg mooi en heeft de rest van de dag met een Space shuttle gespeeld.

In de avond ingecheckt in het hotel. De parking was gelukkig iet zo duur maar de 50 dollar per dag aan resortkosten resulteren er samen met de parking voor dat deze kosten duurder zijn dan de hotelovernachting. Het is nog steeds een goede deal want we zitten dichtbij downtowm Disney (letterlijk de weg oversteken) maar ik wil het graag op voorhand weten.

Downtown Disney was erg leuk en jamie was helemaal in hogere sferen bij het zien van buzz lightyear en de andere Disney figuren. Er waren ook allemaal optredens op straat met live muziek. De tijd vloog voorbij.....

• 23 Mei 2013 - 15:25

Dave:

Dat KSC lijkt me ook wel eens gaaf om te bezoeken :)
    Jullie zijn nog een week in de US ?

Groetjes,
    Dave en Linda

• 24 Mei 2013 - 13:33

Wim En Ria :

ja het lijkt ons ook een hele ervaring zo een groot platform en hoe klein ben je dan als je er zo midden in staat nu de laatste loodjes dus geniet er nog maar van Gr. Pa en ma