Andenes - Svolvear - Reisverslag uit Svolvær, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Andenes - Svolvear - Reisverslag uit Svolvær, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Andenes - Svolvear

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

27 Juli 2016 | Noorwegen, Svolvær

Andenes svolvear

213 km rijden en zelf een stukje varen

Vandaag een rustige dag en wat later vertrokken dan normaal.

Onderweg kwam ik erachter dat we bijna geen benzine meer hadden en het eerstvolgende pompstation ongeveer net zover weg was als dat de auto nog kon rijden. Dat was even spannend met een marge van een kleine 10 km. We hebben besloten de TomTom de route te laten bepalen en deze keer geen toeristische route te nemen.

We kwamen lekker vroeg aan op de nieuwe locatie en besloten te gaan kanoën aangezien ons huisje aan een groot meer (het kon ook een rivier zijn) was gelegen. Kanoën is niet mijn ding maar besloot het toch maar weer eens te proberen.De meneer bij de verkoopbalie gaf aan dat de meeste mensen naar een bruggetje vaarde en dat dat een mooie stip aan de horizon was. Vol energie gingen we het bootje in en al snel bleek dat het bootje alle kanten op ging behalve richting het bruggetje. Dit was in lijn met mijn eerdere ervaringen in een kano. Extra frustrerend was het toen andere koppels en gezinnen met het grootste gemak ons voorbij kwamen zetten en vriendelijk lachte. We kwamen erachter dat als ik stopte met pedellen het bootje uiteindelijk een stuk makkelijker te besturen was (ik maak mezelf wijs dat dit kwam omdat ik Dale op schoot had) en had dan ook een mooi excuus om een stukje te filmen. Na een flinke omweg uiteindelijke aangemeerd bij een strandje vlak bij het bruggetje (we maakte onszelf wijs dat dit ons doel was van de tocht) en even op adem gekomen. Vervolgens besloten met een soortgelijke omweg weer terug te gaan (ja je een rechte lijn is een beetje saai).

• 27 Juli 2016 - 14:57

W.m.Smit: