Slettmoen - Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Slettmoen - Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Slettmoen - Lillehammer

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Fam

04 Augustus 2016 | Noorwegen, Lillehammer

Vandaag gingen we naar het bruisende Lillehammer op ongeveer 140 km rijden. Onderweg moesten we nog wel even op zoek naar een apotheek omdat Dee een splinter onder haar nagel had. Ons eigen arsenaal aan zalfjes en ontsmettingsmiddelen (en dat zijn er nogal wat) kon niet op tegen de jodium welke we gisteren hebben gekregen.

Al bij de tweede apotheek hadden ze het goedje in huis en Dee kon zo de rest van de dag haar vinger van een mooi kleurtje voorzien.

We zitten vandaag tussen de schapen in plaats van de koeien en hebben meerdere keren moeten stoppen omdat ze het fijn vinden om op het asfalt te chillen (is lekker warm). Ik kreeg met het toeteren 2 schapen van de weg en Dee later op de dag zette het record met 5.

Als eerst gingen we langs de beroemde schans die ook is gebruikt tijdens de olympische spelen ergens begin jaren 90. Om echt helemaal bovenin te komen moest je voor de laatste 3 meter nog even een langs een tolpoortje maar dan had je wel het uitzicht wat de springers hadden (je moet maar durven springen trouwens).

Het bruisende Lillehammer is qua omvang vergelijkbaar met het centrum van een dorpje vergelijkbaar met Pijnacker alleen wat ouder. Na een korte wandeling hebben we een besloten niet bij de pizzeria te gaan eten (25 euro voor 1 pizza slaat echt nergens op) en vonden we bij de Noorse piet patat een mooi alternatief had, namelijk eland hamburgers. Jamie, Dale en ik vonden het erg lekker.

• 04 Augustus 2016 - 08:51

W.m.Smit:

Zo dus geen rendieren Meer en Desiree haar vinger gaat het Daar goed mee ? Weer een leuk verslag en veel plezier gr, van ons