Atnfoss - slettmoen - Reisverslag uit Slettmoen, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu Atnfoss - slettmoen - Reisverslag uit Slettmoen, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Atnfoss - slettmoen

Blijf op de hoogte en volg Fam

03 Augustus 2016 | Noorwegen, Slettmoen

Voordat we naar de nieuwe bestemming konden moesten we een geldautomaat vinden omdat er alleen handgeld werd geaccepteerd (eerste keer deze reis). Helaas zorgde dit voor nogal wat vertraging omdat de supermarkt waar dit zou kunnen onze passen niet accepteerden en er aan de weg werd gewerkt en je mee moest rijden in een soort konvooi. Uiteindelijk na wat bijpraten met de eigenaren van het huisje (ze hebben een weeshuis met 14 kinderen in Kilimanjaro) hebben we een bankoverschrijving kunnen doen en konden we vertrekken.

Onderweg kwamen we diverse staafkerken tegen. Dit fenomeen schijnt helemaal hot te zijn onder de toeristen. We besloten mee te doen met de hype en draaide op de parkeerplaats van een van de kerkjes ons raampje open om een foto te nemen om vervolgens met gierende banden (letterlijk) weer weg te rijden. De foto boeide ons niet zo maar de blik van de toeristen was onbetaalbaar.

De nieuwe locatie kwam niet direct terug in de navi maar we wisten dat we naar slettmoen moesten (het blijven rare namen). Later bleek dat we door alleen dit in te voeren we bijna 50 km om zijn gereden. Ondanks alles toch nog vroeg aangekomen op de nieuwe locatie welke zich letterlijk tussen de koeien bevond. Gelukkig waren koeien banger voor ons als wij voor hun (al had ik mijn twijfels over sommige reisgenoten) en bleef het bij een beetje nieuwsgierig kijken. Dale wilde gelijk op het koetje rijden en Jamie ging wederom als een soort van Freek Vonk
vanuit de bosjes de koeien te lijf. Ik vertelde ze dat ze toch maar even bij de koetjes uit de buurt moesten blijven (een kat/koe in het nauw.... Euh...).

We besloten de resterende etenswaren uit de kofferbak verder op te maken in combinatie met een stuk vlees wat we tegenkwamen in de supermarkt. Deze was tegen alle verwachtingen in betaalbaar en paste maar net op onze zelf meegebrachte grillplaat. Dale kon nog net zijn ogen openhouden voor een stukje maar ging daarna snel naar bed. Ik had nog even een fikkie gestookt en waren na een stevig potje kaarten naar bed gegaan.

• 03 Augustus 2016 - 09:07

W.m. Smit:

Prachtig deze belevenissen ,maar een omweg van 50 km is ook niet niks ,gr, en veel plezier en rijd veilig kus van ons

• 03 Augustus 2016 - 14:47

Rick:

Wellicht kan je nog 1 van die koetjes omtoveren tot een bbq-gerecht? Dat hebben ze toch niet door, er zijn er genoeg...