Dag 6 new orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 6 new orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 6 new orleans

Door: Dsmit

Blijf op de hoogte en volg Fam

09 Mei 2013 | Verenigde Staten, New Orleans

Dag 6 New Orleans

Er zijn in de stad meerdere rondleidingen en activiteiten te doen en hebben gekozen voor een boottocht op een stoomboot.

In de ochtend was het in de stad redelijk rustig in tegenstelling tot wat we verwacht hadden. Wel waren er veel organisaties bezig mensen op een bus of een paard en wagen te krijgen. Je kan dan langs verschillende mooie locaties, shops en....euh begraafplaatsen. Dat is hier dus ook een attractie in combinatie met voodoo.

Na wat rondgelopen te hebben in de verschillende straten die er (jawel) frans uitzien met alle leuke balkonnen richting de stoomboot gegaan. Aan boord werden we welkom geheten door Gina de hostes (die was echt heel erg enthousiast dat we er waren) het bandje was al aan het spelen en het eten stond al op. We hadden eerst een leuk plekje bij het wiel van de stoomboot gevonden maar hadden eigenlijk wel behoorlijk trek gekregen en zijn weer terug gegaan naar het buffet waar de gefrituurde vis, gumbo, bonen en rijst klaarstonden. Na het eten de engine room bezocht en wederom van het uitzicht gaan genieten. Een oma uit texas vond jamie helemaal geweldig maar jamie moest even wennen aan al het enthousiasme.... Na wat bijgepraat tehebben met haar bleek dat ze in de 3 dagen dat ze er was zo een beetje alle attracties heeft gedaan welke ik bij de toeristeninfo had gezien. Is toch iets amerikaans voor mijn gevoel om in de korte tijd die je vrij neemt zoveel mogelijk te zien/doen inclusief de rondleiding op een begraafplaats. Iets wat we in nederland volgens mij nooit gecommercialiseerd krijgen.

Het laatste gedeelte van de dag nog door de inmiddels drukkkere french quarter gelopen. Ik moest toch een beetje denken aan amsterdam aangezien er naast de barretjes waar live muziek werd gespeeld ook de nodige striptenten waren vertegenwoordigt ( hier laten ze de dames echter in sommige gevallen al wel buiten paraderen). Jamie was inmiddels in slaap gevallen en besloten terug te gaan naar het hotel om wat te eten.

Na een snelle hap redelijk vroeg naar bed gegaan aangezien we een drukke dag voor de boeg hebben.

• 10 Mei 2013 - 08:53

Wim En Ria Smit:

Ja als wij het zo lezen da lijkt het ons ook heel vermoeiend maar ik denk dat je zo ongemerkt toch wel een hele boel meters loopt en veel indrukken opdoet en het enthousiasme