Dag 8 Vicksburg - Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 8 Vicksburg - Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 8 Vicksburg - Memphis

Door: D smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

11 Mei 2013 | Verenigde Staten, Memphis

Dag 8 Vicksburg - Memphis

Vicksburg was ten tijde van de brugeroorlog een historische plek aangezien hier een van de grootste gevechten heeft plaatsgevonden. Grote verwachtingen dus toen we het museum bezochten. Na een 20 minuten durende video in het welkomstcentrum konden we de tour beginnen. Dit was geheel in amerikaanse stijl vanuit de auto. Al rijdend over het slagveld krijg je dan het verhaal te zien. In de vorm van paaltjes met indicaties welke linies er waren en gedenkstenen werd het slagveld in beeld gebracht. Nou dit klinkt net zo spannend als het ook was en na korte tijd onze weg vervolgd naar Memphis.

Desire had een alternatief gevonden voor de lange rit over de snelweg en we reden al snel tussen de grote landerijen. Met groot bedoel ik dat je het einde van een maisveld niet kan zien. Onderweg in een klein plaatsje een snelle stop gemaakt bij (voor de verandering) de mcdonald. Het kleine plaatje had een dialect dat leek op een eigen taal en ik verstond er niets van. Zij mij blijkbaar ook niet bij het bestellen van mijn eten. Een mcChicken klinkt blijkbaar hetzelfde als een fishfilet en een strawberry shake lijkt sprekend op chocolate shake. Misschien verklaard dat ook wel waarom twee bewoners op de parkeerplaats elkaar de hersens insloegen (ze hebben elkaar vast verkeerd begrepen). De politie is hier wel snel. Binnen nog geen minuut nadat iemand had gebeld stonden er 5 politieautos op het terrein.

Sommige huizen op de route zijn behoorlijk vervallen maar zien er nog bewoond uit en liggen op grote afstand van elkaar. Er is echt op meer dan een uur rijden gewoon helemaal niets voor die mensen. Je kan je muziek lekker hard zetten maar dat is volgens mij dan ook het enige voordeel.

Na 2 uur verder reizen langs de velden aangekomen in Memphis. Naast ons bezoek naar graceland ook besloten om naar het civel rights museum te gaan en alvast bij de balie van het hotel een reservering gemaakt. Tijdens het eten begon het te regenen en omdat de wegen hier van beton zijn er al snel grote waterstromen waar autos doorheen rijden met grote muren van water als gevolg. Hopelijk schijnt de zon morgen gewoon weer.

• 11 Mei 2013 - 15:16

Wim En Ria Smit :

Naar wat wij gelezen hebben weer een zeer mooie en interessante rit en ja toch (Mac) hoe kan je ze vinden in zoon groot land maar toch je moet eten maar civil rights wat is dat (rechtbank?) ik hoor het wel verder lekker genieten en veel plezier Gr., Ma en Pa Smit