Dag 9 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 9 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 9 Memphis

Door: D smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

12 Mei 2013 | Verenigde Staten, Memphis

Dag 9 Memphis

Elvis lives staat op de borden bij het hotel. Elvis is nog steeds erg groot in Memphis en is een van de drukst bezochte attracties. Bij het parkeren op het terrein bij heartbreak hotel liep de eerste Elvis ons al tegemoet.

We konden gelijk mee met de rondleiding door het huis van elvis en kregen een soort van walkie talkie mee waarop een verhaal werd verteld over het huis en het leven van the king. Elvis had zijn eigen tv ruimte met 3 tv,s een soort voorloper op een eigen bioscoop met een compleet spiegel plafond. Tapijt aan de muren was in die tijd blijkbaar ook erg populair.... Erg indrukwekkend was het gedeelte van het huis waar alle prijzen aan de muur hingen. Het muren waren letterlijk te klein en er zijn nog 2 extra ruimtes ingericht voor de gouden platen en ander prijzen.

Naast het huis kon je ook de auto, de vliegtuigen en de jumpsuits (ja hier had hij er ook veel van) bekijken. Jamie vond het erg leuk en begon op ongeplande momenten spontaan te dansen.

In de middag was een bezoek gepland aan het Lorraine hotel waar Martin Luther King was neergeschoten. In het tourbusje kwamen we er echter achter dat het hotel werd gerenoveerd en alleen de kamer waar de schutter stond (aan de andere kant van de straat) open was. Deze 3 uur durende tour werd ineens een heel stuk korter op die manier en besloten dan maar een city tour te doen. Dit bleek een goede keuze en we kregen een hoop van de stad te zien waaronder sun studio waar johny cash en elvis platen hebben opgenomen. Het enige nadeel was de nogal afgeragde bus waarin we zaten welke als een racewagen werd bestuurd door de reisleider. Andere mooie locaties waren beal street (leuke straat waar veel muziek was) en het peabody hotel. Bij dit hotel hebben ze de traditie om eendjes de lift in te laten lopen. Dit was blijkbaar zo een mooie attractie dat op alle etages en de lobby mensen naar de lift uitkeken. Desire was onder de indruk van het st. Joseph children hospital waar ze onderzoek doen naar kanker en regelingen hebben voor gratis zorg voor kinderen. Iets wat in Amerika nog steeds niet vanzelfsprekend is.

• 12 Mei 2013 - 16:02

Wim En Ria Smit:

Ja dat Elvis leeft dat had ik nog gezegd tegen jullie en ook Jamie vond de muziek leuk anders gaat hij niet dansen en die city tour is altijd goed want je komt op plaatsen die je anders nooit ziet en dat kinderen ziekenhuis is misschien wel het begin voor een betere organisatie voor een bredere zorg verzekering waar ze nu niet zo voor zijn (O, Bama )ziet het niet zo slecht maar daar zijn de meningen over verdeeld nu Gr., en veel plezier Pa en Ma

• 12 Mei 2013 - 16:02

Wim En Ria Smit: