Dag 10 Memphis - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 10 Memphis - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 10 Memphis - Nashville

Door: D smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

14 Mei 2013 | Verenigde Staten, Nashville

Dag 10 Memphis - Nashville

Home of country music. Nouja in ieder geval van de country hall of fame. Hier wordt de geschiedenis van de country muziek in een 3 etage hoog gebouw verteld.

Met Elvis radio (jawel 24 uur Elvis liedjes) in de auto ging de rit lekker snel en konden na 3 uur inchecken bij het hotel wat net buiten het centrum lag. Geen parkeerkosten van 38 dollar dus.

Voordat we naar de country music hall afreizen eerst nog een stop langs het dukes of hazzard museum. Het jeugdsentiment voerde de boventoon toen we er naar binnen gingen en ik in mijn eerste opwelling eigenlijk de hele winkel wel in achterbak wilde gooien. Desire wakkerde het nog wat meer aan door in de jeep van daisy ( de orginele jeep uit de serie) te gaan zitten en we een foto mochten maken. De general lee was geen officiele general lee aangezien die allemaal weggegeven zijn aan de acteurs van de serie. Degene waar ik in zat heeft trouwens in 2012 wel gevlogen op het dukes of hazzard festival. De landing was echter wel zichtbaar aan de auto aangezien de voorwielen schuin onder de auto stonden.

Na een veel te lange tussenstop op weg naar het country music hall of fame. Bij aankomst bleek dat het museum om 5 uur dicht ging er we korting kregen aangezien we pas om 4 uur binnen kwamen en we gegarandeerd niet het hele musuem konden zien. Extra korting vragen (we hadden bonnen) leverde een enigsinds pissige cowboy op aan de kassa. Ach ik zie die vent toch niet meer....

Zowel aan het begin als het einde van het musuem was voor ons vooral een opsomming van een hoop onbekende namen die hier als legendes worden gezien. De enige die ik kon was elvis (en die heeft in memphis zijn eigen museum), johnny cash en dolly parton (met die grote..... Voeten).

We waren voor 5 uur alweer bij de uitgang en dat is inclusief een klein ongelukje van jamie op het tiolet. We zijn denk ik cultuurbarbaren bij het maken van de conclusie dat het dukes of hazzard museum een stuk leuker was om te bezoeken en ik samen met jamie ga spelen met de general lee welke we beide gekocht hebben.