Dag 14 Peachtree city - Reisverslag uit Peachtree City, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 14 Peachtree city - Reisverslag uit Peachtree City, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 14 Peachtree city

Door: D smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

17 Mei 2013 | Verenigde Staten, Peachtree City

Dag 14 Peachtree city

Vandaag stond een bezoek in pine Mountain op het programma. Dit keer gaan we de omgeving niet verkennen met de auto maar gaan we te paard samen met John en Trudo.

Onderweg naar de stallen kwamen we al snel weer op wat mooie wegen met bochten. Helaas geen motoren maar auto's die wel erg langzaam reden. Na enige tijd in een optocht gereden te hebben viel er van de voorste auto een kruk uit de laadbak met als gevolg dat het busje achter de pick-up met rokende banden de berm indook ik (enigszins normaal) kon remmen en de bestuurder van de auto achter mij met gierende banden bijna bij mij op schoot zat. Leuk detail was dat de bestuurder van de auto waaruit de kruk was gevallen rustig stopte langs de weg en haar sigaretje gewoon zat op te roken en zich in haar geheel niet druk maakte wat er gebeurd was (onder het mom: "I just do not give a shit").

Na het kiezen van een van de routes op de paarden geklommen. Deze ging door de bossen en langs een aantal rivieren. Jamie was achterop gezet bij de begeleidster en vond het met name leuk als het paard sneller ging. Sommige van ons vonden alles leuk zolang we er niet vanaf vielen.

Op de terugweg nog even snel getankt in een klein dorpje waar 2 lokale inwoners bij de benzinepomp er wel erg lachverwekkend bijzaten. Het lokale accent was wederom niet te verstaan. Het dorpje had verder niet zoveel te bieden op het eerste gezicht. Er was een nogal verlaten/vervallen ogend museum wat niet echt tot de verbeelding sprak op het feit na dat er 100 klassieke motoren waren tentoongesteld. We waren echter net benaderd op het punt dat we weg wilden gaan en zijn overgehaald om naar binnen te gaan. Het bleek dat die man verzameling had van niet alleen motoren (nooit gehoord van een pope of henderson) maar ook een verzameling had van unieke zaken zoals de handboeien van houdini of de orginele revolvers van roy rogers.

• 22 Mei 2013 - 10:21

Wim :

Leuk zo een foto met helm en dan zie je nog eens wat van wat er vroeger rond Reed Gr. Pa