alta- kvalvik - Reisverslag uit Kvalvik, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu alta- kvalvik - Reisverslag uit Kvalvik, Noorwegen van Fam Smit - WaarBenJij.nu

alta- kvalvik

Blijf op de hoogte en volg Fam

24 Juli 2016 | Noorwegen, Kvalvik

230 km, bootje varen en houten huisje

Vandaag was het al snel lekker warm en het riviertje langs het appartement zag er beter uit dan de stoel in de auto. Jamie kon net zien hoe een grote zalm uit de rivier werd gehaald.

Mensen wonen hier met het uitzicht op een ansichtkaart en in huisjes waarvan je in sommige gevallen het dak moet maaien (of een schaap op zetten??). Dit gegeven was weer een excuus om een hoop leuke plaatjes te schieten.

Het laatste stukje van de reis was met behulp van een bootje. Bij het parkeren reed de humeurige chauffeur van een of ander Oostblok bejaardenhuis bijna de deur uit mijn auto. Ik besloot er maar om te lachen.

De boottocht duurde 40 minuutjes waarna we de laatste 2 km naar ons nieuwe huisje vervolgde. Dit was trouwens het mooiste huisje tot nu toe en zou best wel in zo een huisje willen wonen. We besloten de ervaring compleet te maken en in het hoofdgebouw uit eten te gaan. De uitbaters van deze huisjes waren trouwens een soort van hippies met een opleiding. Bij het inchecken was de mannelijke versie achter zijn bureaus in slaap gevallen achter zijn pc tijdens een potje patience. De vrouwelijke versie was een trui aan het breien en gaf aan dat we zalm op het menu hadden. Helaas waren de kookkunsten een stuk minder dan haar breikunsten en was de zalm net zo droog als mijn servetje. De saus en de accommodatie maakte gelukkig een hoop goed.

• 24 Juli 2016 - 09:07

W.m.Smit:

zo dat was Dan weer een eenerverende dag mooi hoor gr. Van ons kus aan Jamie en Dale