Dag 3 Crystal River - Tallahasse - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu Dag 3 Crystal River - Tallahasse - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Fam Smit - WaarBenJij.nu

Dag 3 Crystal River - Tallahasse

Door: D smit

Blijf op de hoogte en volg Fam

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, Tallahassee

Dag 3 Crystal river - Tallahassee

Vandaag weer vroeg op.... Het duurt even voor we gewend zijn aan het tijdsverschil. Als voordeel kunnen we wel uitgebreid eten voordat we gaan zwemmen met dolfij...... Euh, ik bedoel zeekoeien.

Desire had de reservering thuis al gemaakt omdat het een druk bezochte attractie is. Ik kon eindelijk mijn nieuwe camera uitproberen die ook onder water kan. Gelukkig hoef ik mij zelf niet te filmen aangezien die als een mijnlamp op mijn voorhoofd staat. Ach... Heb ik tenminste wel een leuke film.

Voordat het allemaal begon werden wij erop gewezen door de organisatie dat het geen attractie was maar een geweldige ervaring en dat het een bedreigd diersoort is. Ook mocht je niet te enthousiast en ze met meer dan een hand aaien anders krijg je een boete van 500 dollar. Vervolgens mochten een wetsuit aan. Jamie zag er erg knap uit in zijn surfpak.

We werden in groepjes opgedeeld en wij zaten bij.... Nederlanders en een Belg. Tot zover mijn gedachten dat we iets deden dat in Nederland niet bekend is. Het zoeken naar een dolf... Zeekoe was nog een hele opgave omdat het seizoen afgelopen was. Gladde stukken op het water waren blijkbaar een indicatie en de kapitein sommeerde ons het water in te gaan.

Het bleken erg schuwe dieren te zijn die zich het best laten vergelijken met een kat (qua innerlijk) en zich niet zomaar laten benaderen. Ik heb ze wel op de camera gekregen maar alleen als ze wegzwemmen.... Desire heeft op het eind van de excursie samen met de instructeur ook een zeekoe gevonden. Jamie vond het allemaal wel een beetje te spannend maar heeft het goed gedaan tijdens het zwemmen en bleef goed stil. Als je lawaai maakt dan gaan ze namelijk weg.... Ja die beesten komen echt met een handleiding.

Daarna nog 3 uur gereden naar ons nieuwe hotel en gegeten in applebees. Een familie restaurant waar ze Ozzy Osborne door de speakers laten komen en Nascar op tv hebben opgezet.... Ik vind het prima.

  • 07 Mei 2013 - 08:51

    Wim En Ria Smit :

    Dat van die zeekoeien lijkt mij ook heel gaaf en voor Jamie een hele ervaring verder maakt je ook je kilometers wel lees ik en de muziek is ook niet verkeerd en de organisatie is ook in goede handen want Desire heeft alles goed voorbereid ,veel plezier verder en kijk goed uit Gr., Pa en Ma (opa en oma) smit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 19750

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

De Noordkaap 2016

03 Mei 2013 - 24 Mei 2013

Usa the deep south 2013

02 Maart 2012 - 23 Maart 2012

The Great west 2012

Landen bezocht: